This is how it goes

jaha, öm. då får man vara ledig ett tag framöver då. Det är ju så att mitt knä hoppade ur led igår. Men, eftersom att jag har supermkt tid nu när jag inte kan röra mig så kan jag ju berätta hela dagen.

såå, vi åkte buss från skolan mellan halv 8 o 8, resan tog nån timme. Kom fram, fick skidor o pjäxor o sånt, bytte om. så ut, tog på skidorna, men hade lite problem med dom eftersom att dom lossnade hela tiden. så höll på ett tag me dom, sen åkte vi liften upp, o så skulle vi åka ner för den mesigaste backen ;D men mina skidor ville inte sitta fast, de lossnade hela tiden, så alla tkte väl jag va skitdålig, lr, de va jag väl också. iaf i början. men de va inte mitt fel, för efter typ en timme så kom vi på att dom va felinställda. så in till dom där inne, så fixade dom lite, sen satt dom perfekt ;P så upp i backen igen, o då gick det genast bättre. jag va inte sååå dålig iaf ;D kunde svänga o bromsa, vilket jag inte trodde jag kunde. så åkte vi ner några gånger, hade jättekul :) Bla bla lba, jag orkar inte skriva allt. men iaf, jag o frican va på väg till sjukstugan, skulle kolla hur de va med antonia. så blir det en backe, utan snö, helt gropig o isig. så jag o frican går med pjäxor i backen, o så halkar jag på nåt konstigt sätt, o mit knä hoppar ur led. jag landar sådär jätteskönt på ena skinkan, då hade knät redan hoppat tbks. så går frican uppför backen o till sjukstugan, så kommer en kille o ska hjälpa mig. det första jag gör är o ringa gustav, o säger att jag har ramlat o gjort illa benet, o jag skrattar! ? hmm. jaa, o så lägger vi på när frican kommer med hjälp :P så efter en stund så reser jag mig upp, o så ska vi komma upp för den där jävla backen. jag haltar lite, o de känns inte så bra i benet. så hoppar det ur led igen, o fy fan va vidrigt. man känner verkligen att nåt har flyttats. uh..
jag sitter i backen igen, o skriker till honom att han ska dra ut mitt ben rakt, o så gör han väl det, jag kommer inte ihåg. för sen är benet rakt igen. så fick han backa snöskotern till backen, o så blev jag buren upp på den :P o så körde vi typ 5 meter, till stugan :P in i stugan, där ligger antonia o skakar, stackarn, hon bröt handleden.
så får jag sitta där, jag är livrädd att knät ska hoppa ur led igen, men som tur var så gjorde det inte de.


Så sitter jag där ett tag, o får skjuts på skotern till matsalen typ. så får vi sitta där resten av dagen o vänta på o få åka hem kl 4, så det blev väl nån timme. men då hade jag inte så ont iaf, jag va bara rädd att de skulle hoppa ur led igen. sen när de e dags o åka hem så får jag skjuts på fyrhjuling till bussen. o självklart äre typ 45 trappsteg ¨på den där jävla bussen. men jag fick hjälp med det första, sen kunde jag hoppa. så fick jag ett eget säte på bussen också ;D Kom hem, när jag gått av bussen känner jag att jag fått mkt ondare, så de va ju lite jobbigt.

men får skjuts från skolan hem. sen vid 9 åker jag mamma o gustav in till akuten. o då hade jag ganska så ont, o de kändes som att knät rörde på sig hela tiden, o de va jättesvullet. så kom in vid 10, kom in på en gång, men fick ligga i ett rum o vänta ganska länge. jag är livrädd att dom ska komma o typ säga att knät inte sitter rätt, o att de ska dra de rakt igen. fyfan! men de gjorde de som tur var inte. men vi fick vänta ganska länge, jag somnade i sängen, jag låg så jävla bra där, o fick slappna av riktigt, för jag hade en hög kudde under knät. då kunde jag inte röra på knät nånting. sen efter ett tag så röntgades knät, de va skitjobbigt, för jag skulle vrida på benet hela tiden. o de va ju liksom så jag gjorde illa benet!?

så skjutsades jag tbks i sängen till de där rummet. så väntar vi lite till. sen kommer hon o säger att de ligger rätt, tack Gud. men att de kan va en liten benflisa där, o att man kanske måste ta bort den, men hon trodde inte det. en läkare skulle kolla på röntgenbilderna idag, så skulle hon ringa idag då.

så jag får tabletter, å så åker vi hem kl halv 2. när jag kommit hem har jag jätteont i knät, o kan inte röra på det alls. o jag vill liksom inte lägga mig i sängen o sova, för jag vill inte röra på benet omedvetet. så jag bäddas ner i våran supersköna fåtölj. så jag lutade mig tbks i den, o somnade på en gång, o vaknade 7 timmar senare, o då har jag inte vaknat när pappa och viktor vart uppe, o åkt till jobbet. så jag sov väldigt bra i den där. sen vaknar jag igen vid 8. sen har jag suttit o kollat på tv, o sovit lite. nu känns knät bättre, men jag kan fortf inte röra på det så mkt.


så kommer mamma hem från jobbet, o läkaren har ringt. o faaan! jag måste opereras. lr nåt, de ska göra ett litet hål, och ta ut flisan. o jag ska vara vaken. fuck. jag hoppas på massor av bedövning iaf. faan, jag hatar sprutor, o en spruta i knät kanske inte är så skönt? lr? men de blir om 7 till 10 dagar, så jag får oroa mig sen. jag får ju va ledig ett bra tag iaf.


jag mår iaf jätteilla nu. o jag åt knappt nåt igår, o typ inte ätit nåt idag. men de känns som att jag kanske måste spy, så jag vet inte om jag vågar äta nåt.


men nu ska jag vila lite.



Kommentarer
Postat av: Fridas tvilling : P

awww stackas phidan !!!! de var en hemsk dag varför var de tvunget å bli så för ?? asså jag tycker så grymt synd om dig gumman !!vad skulle vi upp till sjukstugan å krångla för?:P du som var så duktig på att åka skidor ! det var inte vår dag het enkelt hehe puss

2008-01-29 @ 16:35:32
Postat av: mads

nej men herreguu! här åker man till spanien så råkar du ut för de här! ojoj, när ska du operera?? puss

2008-01-29 @ 22:07:45

Ge mig din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0