Scream

Jag vill börja dagens inlägg med att säga: BurR!

Imorrn är den stora dagen, jag dör. lr nej, men jag kommer va så jävla nervös. knät blir typ bättre o bättre för varje dag som går, men idag känns det inge bättre om man jämför med igår. kan va för att jag gick så jävla mkt på benet igår.

Igår vaknade jag vid kvart i 11, o så tänkte jag att jag kanske skulle ta bussen till praktiken, o kollar busstabellen, en buss går 20 över 11, o en vid 1. hmm, om jag tar 11.20 så kommer jag dit till annas lunch, o då har jag ju nån o prata med. så sitter jag i trappen o pratar med mamma, hon ska ut o gå, o jag frågar va klockan är nu, o hon säger  "11 - så du hinner ju inte me 11.20, o du måste ju ha skjuts till bussen. Hejdå"
Så går jag upp på mitt rum, o ser att klockan är kvart i 11, o inte 11, haha, kan hon inte klockan?
så jag bestämmer mig för att ta 11.20 iaf. skyndar som fan, jag tänkte att jag måste gå typ 5 över. kletar på lite smink, o försöker få håret att inte se så himla fult ut. hoppar ner för trappen, börjar packa väskor, o precis innan jag ska ta på jackan så kommer jag på att jag kan ju fan inte gå med kryckor och 2 väskor! vafaan, så då får jag ta ur de viktigaste o trycka ner i fickorna. Busstabell, busskort, mobil, hörlurar. sen sticker jag ut, utan o låsa dörrn, för Gustav hade mina nycklar. Går/springer/hoppar på kryckor till bussen, fan va dumt de måste ha sett ut. kommer till hållplatsen, sätter mig ner, det är hur slaskigt som helst! O självklart måste de åka förbi 2 lastbilar som kör i värsta slasken, så mina byxor blev duschade av grå slask. Så sitter jag o väntar, kom dit fem minuter innan bussen skulle gå från station, ganska bra gjort av mig tkr jag ;D

En helt vanlig dag, så tar jag ju 8bussen till rimbo, o då äre en sån där mysig buss, som är jättelåg, så man bara tar ett litet kliv upp, o sen äre plant.
Mm, o de jag inte tänkte på igår var att 11.20bussen är en sån där gul buss, med 3 trappsteg! vafaan!
så ser jag att den gula bussen kommer, en bit bort. det första jag tänker är "fan! hur ska jag komma upp?" o så tar jag några steg därifrån, o tänkte att jag skulle gå hem ist. men vafan, jag kan ju inte bara gå hem nu, när jag stressat så mkt, o kryckat mig ut i snöstormen. så jag går några steg tbks. "det får gå som de går, benet är ju faktiskt mkt bättre idag, o jag kan ju stödja på de nu. behöver jag hjälp så äre ju bara o fråga chaufförn."
Så stannar bussen, jag tar kryckorna i ena handen, o busskortet i andra. hoppar fram till bussen, o det första jag ser är att de e en ung kille som kör bussen. "fuck, jag får klara mig själv." Jag säger typ: "ööh, hej..."
o så sträcker jag mig framåt, o lägger kryckorna i gången, samtidigt som jag typ mumlar: "jag.. öh, jag kommer snart" haha, vafan Frida! nöörrd.
Jaa, iaf, så tar jag tag i handtaget på höger sida, o nåt annat på vänster, o så typ hoppar jag upp för trappstegen, visar busskortet, tar upp kryckorna o sätter mig på första bästa sätet. Självklart så sitter det en alkis på andra sidan gången, o typ: "hon har problem med foten" Till han som kör! hmm. fan, om han sitter o pratar med mig hela vägen så hoppar jag till en plats längst bak i bussen. O så jag typ småflinar, o säger: "Mmm." O så säger den unga killen nåt om mig, kommer inte ihåg vad, men de va iaf nåt om att jag gick på kryckor. o så säger alkisen till mig : "vill du dela med dig?" Öööh, dela med mig av vad? haha, jag hoppas av det onda. men nej fick jag till svar iaf ;P

Äntligen kan jag ta det lugnt, alkisen går av efter nån hållplats bara, o jag tar av mig jackan. Jag sitter alltså precis bakom chaufförn, o då kan jag ju inte koppla av. för på senaste tid har jag börjat undra vart de e säkrast o sitta, o liksom, om han tänker köra om en bil, o så kommer det en buss lr lastbil på andra sidan, o dom krockar, så sitter man ju inte så bra där jag satt. Men skitsamma, jag orkar inte byta. Och så kommer jag på lite saker jag glömt göra: "Oj, jag har inte borstat tänderna...aja, nån där har väl tuggummi. Juste! Jag har inte kissat, aja, de får jag göra där. Oj, jag har ju inte ätit heller! O fan, jag tog inte med mig plånboken.. Hm, yäyä, de har väl nån risifrutti lr nåt där." Så är vi i Rimbo, jag hoppar till mitten av bussen, o går ner för trappen o ut i slasket. Går/hoppar till praktiken, o in. äntligen! de e så jävla jobbigt o gå me kryckor. Idag har jag världens träningsvärk i ryggen typ.
Det första Anna säger är: Hej frida! hur äre med dig?
Jag: jorå, de e bra :)
Iréne: det ser inte så bra ut! :P
Men de blev glada för o se mig, jag hade inte träffat dom på 8 dagar. De tråkiga va att Anna jobbade över lunchen lite. Hon skulle ta lunch halv 1, men kunden gick typ 10 i. Men jag satt iaf o pratade lite me anna när hon klippte, så frågade hon om jag skulle äta lunch. "Jaa, alltså, jag skulle vilja, för jag har inte ätit nåt idag. Men jag glömde plånboken hemma" "Men jag betalar, de e klart du ska äta lunch! Ska du gå me o handla?" "Jaa, de kan jag väl" "Bra, gå o klä på dig nu då!"
Så klädde jag på mig igen, o så gick vi, de va rätt bråttom, klockan va 1, o annas lunch va slut halv 2. så jag fick typ springa efter anna ;P "Frida, va ska du ha för nåt då?!" "Öh, ta en paj lr nåt då." "ska du inte ha din pasta me sås??"  "JOO! :D" Så handlade vi lunch på konsum, o sprang typ tbks.
Sen kunde jag äntligen ta de lungt, åt min lunch, pasta med ost o skinksås ^^ Så pratade jag lite med dom, o diskade lite, o hängde undan de blöta handdukarna. jag hoppade typ runt utan kryckor, o samlade handdukar, kunderna måste ha undrat om jag blev tvingad o jobba ;P Men fan, jag kan inte bara sitta o läsa en tidning, o så se att de e en hög med disk, då måste jag fixa de ju!

Sen lite efter kl 3 så kom pappa förbi o hämtade mig, han slutade tidigare på jobbet, så jag slapp åka buss hem :)
Sen när jag kom hem så tog jag ett långt bad, fan va skönt. Började på en ny bok också, den jag lånade av Murre. Verkar rätt bra:) Sen va jag tvungen o klippa viktor också, han hade fått så långt hår, klippte som jag brukar, kort i nacken o sidorna, o så lite längre lugg. De skulle se askonstigt ut nu, om man klippte luggen lika kort som resten av håret, nu när man är van vi lång lugg på honom. O viktor vill inte ha så kort hår egentligen, men jag klipper kort i bak, o så lång lugg, så märker han inte att han är korthårig ;D haha. De va asjobbigt o klippa honom, för jag typ satt ner, o då blev jag ju skittrött i armarna, o så stod jag ibland, på ett ben typ, o de va ju också skitjobbigt. Nää, de tar nog ett tag innan jag klipper igen.

Nu ska jag gå ner o lägga mig i soffan, för jag får så jävla ont i knät av o sitta i den här stolen. Bai!

- Gud va du är rolig pappa! F
- Jaa! Vad får jag allt ifrån?! P


Kommentarer

Ge mig din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0