Like the angel

i natt sov jag 10,5 timme, aaaaaaasnice ;P pigg o gla imorse :)
tänkte bara kika in här för o skriva min goda gärning jag gjorde idag ;D

satt o väntade på bussen hem, så kom de fram en gubbe till mig med massa julkort, o sa: hej, vill du köpa vykort?
Jag: vad kostar ett då?
Gubben: 5.
Jag: fem kronor? då kan jag väl köpa ett :) jag kan ta de där översta.. (orkade liksom inte kolla igenom alla, o jag köpte ju ändå bara ett för o va snäll. inte för att jag behövde ett JULkort liksom)
så öppnade jag mitt myntfack som va fullproppat me enkronor o 50öringar, o gav honom 5 enkronor.
Gubben: tack.
O så gick han iväg o satte sig på en bänk en bit bort. o jag tkr så himla synd om honom :P så tänkte jag på mitt fulla myntfack, o tog fram plånkan o gick fram till honom.
Jag: behöver du pengar?
Gubben: jaa..
Jag: du kan få lite av mig, för jag har massa mynt som jag ändå inte behöver.
o så sträckte han fram sina händer, o jag tömde mitt myntfack i hans händer :) de va väl typ 30-40 kr iaf :)
Gubben: tack :)
Jag: Ha en bra dag! :)

sen när jag gick därifrån så kände jag mig så snäll :) så nu kan jag faktiskt va lite elak utan att de räknas tkr jag! ;D


Kommentarer
Postat av: F

Men hjärtat då va gullig du e ^^ :P jag måste nog oxå börja göra lite goagärningar, för å jämna ut liksom ;P haha <3

2008-08-27 @ 20:24:32
Postat av: mads

så jäkla gulligt :)

2008-08-28 @ 22:37:17

Ge mig din åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0